Pokud chceme někam dopravit větší množství zboží najednou, obvykle je naskládáme do přepravní bedny. Díky ní můžeme přemístit najednou mnohem více kusů, než bychom zvládli holýma rukama. Problémem však je, že plně naložená přepravní bedna může být, v závislosti na nákladu, poměrně těžká. Je pochopitelné, že obchody nemohou po svých zaměstnancích chtít, aby nosili při doplňování zboží bedny o váze i několik desítek kilogramů, a přenášení zboží ze skladu v ruce by trvalo příliš dlouho. Muselo se tedy najít řešení, zvláště s rostoucí velikostí obchodů.
Tím se nakonec ukázaly být vozíky na přepravky. Ty se svou konstrukcí poněkud podobají trakaři, jen s tím rozdílem, že nákladový prostor je většinou obdélníkový s přesně standardizovanými rozměry, aby tam bylo možné přepravku bezpečně uložit. Také držadlo je zvednuté do výše. I to má svůj účel – je tak možné postavit i více beden na sebe. Vzhledem k fyzikálním vlastnostem kola je pak dokáže uvézt i průměrně fyzicky zdatný pracovník. To vše samozřejmě značně usnadňuje zaměstnancům práci a také ji urychluje. Není totiž již potřeba se tak často vracet do skladu.
Z výše uvedeného samozřejmě vyplývá, že je nejčastěji nalezneme právě v obchodech. Ovšem to rozhodně není jediné místo, kde mají tyto vozíky své uplatnění. Dalším příkladem mohou být sklady, a to z pochopitelných důvodů. Jejich variantu máme k dispozici i na letišti, i když zde je upravena spíše pro rozměry klasického kufru spíše než přepravní bedny.
Jednoduše řečeno, najdeme jej všude tam, kde může být nutné přemístit z místa na místo větší množství věcí najednou. Lidé samozřejmě velmi rychle pochopili jeho užitečnost, a tak není divu, že je v současné době v různých podobách značně rozšířený. Použít jej můžeme samozřejmě i doma, avšak zde je potřeba být realistický. Situací, kdy se bez něj neobejdeme, je skutečně velmi málo. Rozhodně se nám tedy vyplatí si jej v případě potřeby spíše pronajmou – jinak by nám naprostou většinu času zbytečně zacláněl doma.